پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت مشهد چیست؟

  • کد خبر: ۷۸۱۹۳
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت مشهد چیست؟
به‌گفته شرکت فراورده‌های نفتی تقاضا برای استفاده از بنزین سوپر کاسته شده است، اما جایگاه‌داران سوخت بر این باورند که تقاضا هیچ تغییری نکرده و توزیع این سوخت به جایگاه‌ها کم شده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بنزین سوپر با اکتان بیش از ۹۵ درصد سوخت مناسبی برای خودرو از نظر کاهش آلودگی است و از طرفی خودرو‌های خارجی تمایل بیشتری برای استفاده از این سوخت دارند؛ اما متولیان دولتی و شرکت فراورده‌های نفتی بر این باورند که کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها به‌دلیل کاهش مصرف آن است. جایگاه‌داران، ولی معتقدند مصرف این سوخت نسبت به گذشته کاسته نشده، بلکه عرضه این سوخت به جایگاه‌ها کمتر شده است. به‌گفته جایگاه‌داران مردم باید به مصرف بنزین باکیفیت تشویق شوند، نه اینکه با کاهش عرضه این محصول همان میزان هم که از این سوخت استفاده می‌کردند، دیگر استفاده نکنند.



کمبودی برای عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها نیست

این مطلب را روابط عمومی شرکت فراورده‌های نفتی خراسان‌رضوی به خبرنگار شهرآرانیوز گفته و معتقد است شاهد کاهش مصرف مردم هستیم، وگرنه کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها وجود نداریم.

دبیر انجمن جایگاه‌داران سوخت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز معتقد است عرضه این محصول در جایگاه‌ها کم شده است. او می‌گوید: گفته شده، چون قیمت این محصول زیاد است، تقاضا کم شده که این موضوع کذب است. ماهی یک‌بار برای بعضی جایگاه‌ها بنزین سوپر می‌فرستند و اکنون حدود ۱۰ جایگاه از ۸۰ جایگاه این سوخت را عرضه می‌کنند که آن هم به میزان مصرف مورد نیاز داده نمی‌شود. اگر همین چند جایگاه عرضه بنزین سوپر طوری تأمین شوند که ۲۴ ساعت بتوانند عرضه کنند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

بنزین سوپر متقاضی خودش را دارد، اما عرضه آن کم شده است

قاسم کامرانفر اضافه کرد: اگر در ماه ۱۰ تریلی سوخت لازم است، فقط ۲ تریلی به جایگاه عرضه می‌شود. در مشهد هم مانند شهر‌های دیگر مثل تهران کمبود است و بنزین سوپر به‌اندازه کافی در جایگاه‌ها توزیع نمی‌شود. نمی‌توان گفت به‌دلیل قیمت زیاد مصرف کم شده است، چون بنزین سوپر با لیتری ۳۵۰۰ تومان آن‌چنان تفاوت قیمتی با بنزین آزاد ندارد که گفته می‌شود کاهش مصرف داریم، بلکه دقیقا کاهش عرضه مطرح است.
وی گفت: در کنار این موضوع خوشبختانه بنزین یورو ۴، که بنزین باکیفیت‌تری از بنزین معمولی است، به مشهد بیشتر عرضه می‌شود و تفاوت قیمتی هم با بنزین معمولی ندارد و بعضی جایگاه‌ها این سوخت را عرضه می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->